تبریز - خیابان ارتش جنوبی - خیابان پاستور 0276 076 0919
ورود / ثبت نام
×

یک هکر آمریکایی مدعی قطع کردن اینترنت کره شمالی برای انتقام گرفتن از این کشور شد

خانه » امنیت » یک هکر آمریکایی مدعی قطع کردن اینترنت کره شمالی برای انتقام گرفتن از این کشور شد
امنیت, تکنولوژی نرم افزاری آراد 15 بهمن 1400

اینترنت کره شمالی در ماه گذشته حداقل دو بار قطع و وب‌سایت‌های دولتی آن از دسترس خارج شدند. برخی ناظران ادعا می‌کنند که سرورهای این کشور مورد حملات توزیع شده (DDoS) قرار گرفته‌اند. اکنون یک هکر مستقل آمریکایی ادعا کرده که به قصد انتقام، اینترنت این کشور را قطع کرده است.

هک سرورهای کره شمالی با هدف انتقام گرفتن

هکر آمریکایی که با نام P4x شناخته می‌شود، در مصاحبه خود با Wired توضیح می‌دهد که او سال گذشته مورد هدف حملات سایبری هکرهای کر‌ه شمالی قرار گرفت. او مدعی شده که هکرها تلاش کرده‌اند تا ابزارها و اطلاعات مربوط به آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری او را سرقت کنند، اما موفق شده جلوی آن‌ها را بگیرد. با این وجود، همچنان نسبت به این موضوع احساس خشم یا ناخوشنودی داشته است.

P4x در مصاحبه خود با Wired گفت:

«این کار درستی است که باید انجام می‌شد. من می‌خواهم آن‌ها متوجه شوند که اگر به سراغ ما بیایند، به این معنی است که برخی از زیرساخت‌هایشان برای مدتی خراب خواهند شد.»

کره شمالی

قطعی اینترنت کره شمالی در زمانی انجام شده که این کشور در حال انجام آزمایش‌های غیرقانونی جنگ‌افزارها است و موشک‌های زیادی را مورد آزمایش خود قرار می‌دهد. زمان وقوع این اتفاقات باعث شد تا برخی متخصصان تصور کنند که یک عامل دولتی مانند ایالات متحده مسئول حملات کره شمالی باشد، اما P4x این ادعاها را رد کرد.

همچنین به نظر می‌رسد که این هکر تصاویر ضبط شده‌ای را به Wired ارائه کرده که مسئولیت او در قبال حملات به سرورهای کره شمالی را نشان می‌دهد. هرچند او مسئولیت حملات را قبول کرده، اما از افشا کردن آسیب‌پذیری‌های موجود در سیستم کره شمالی که باعث از بین بردن اینترنت کل کشور شده، خودداری کرده است.

P4x همچنین اخیرا وب‌سایتی را تحت عنوان پروژه FUNK راه‌اندازی کرده که احتمالا اهداف آن علیه کشور کره‌شمالی است و قصد دارد هکرهای جدیدی را برای این کار جذب کند. در توضیحات این پروژه آمده: «هدف، انجام حملات متناسب و جمع‌آوری اطلاعات به منظور جلوگیری از هک کردن جهان غرب توسط کره شمالی است.»

برچسب ها

نرم افزاری آراد

دیدگاهتان را بنویسید


تمامی حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت برای شرکت پیشگام نرم افزار آراد محفوظ است.