تبریز - خیابان ارتش جنوبی - خیابان پاستور 0276 076 0919
ورود / ثبت نام
×

مایکروسافت در سال 2021 جلوی نزدیک به 71 میلیارد حمله سایبری را گرفته است

خانه » امنیت » مایکروسافت در سال 2021 جلوی نزدیک به 71 میلیارد حمله سایبری را گرفته است
امنیت, تکنولوژی نرم افزاری آراد 15 بهمن 1400

مایکروسافت از یک مجله آنلاین جدیدی تحت عنوان «Cyber Signals» با موضوع امنیت سایبری پرده‌برداری کرد که حاوی آخرین تحقیقات و داده‌های مایکروسافت درباره تهدیدات سایبری مختلف می‌شود. این غول فناوری قصد دارد تا این مجله را به صورت فصلی منتشر کند و در وبلاگ خود توضیح داده که سال گذشته با موفقیت توانسته از میلیاردها حمله سایبری جلوگیری کند.

ردموندی‌ها مدعی‌اند که با کمک مایکروسافت دیفندر برای نقطه پایانی (Endpoint) و آفیس 365 و همچنین اکتیو دایرکتوری (AD) مایکروسافت آژور موفق شده‌اند تا در سال 2021 از نزدیک به 71 میلیارد حمله سایبری جلوگیری کنند. جزئیاتی که در مجله امنیتی Cyber Signals آمده به شرح زیر است:

  • تهدیدات Endpoint: مایکرو‌سافت دینفدر برای Endpoint بین ژانویه تا دسامبر 2021 بیش از 9.6 میلیارد تهدید را مسدود کرد که مشتریان سازمانی و غیرسازمانی را هدف قرار داده بودند.
  • تهدیدات ایمیلی: مایکرو‌سافت دینفدر برای آفیس 365 بین ژانویه تا دسامبر 2021 بیش از 35.7 میلیارد فیشینگ و سایر ایمیل‌های مخرب را مسدود کرد که مشتریان را هدف قرار داده بودند.
  • تهدیدات هویتی: مایکرو‌سافت اکتیو دایرکتوری آژور بین ژانویه تا دسامبر 2021 بیش از 25.6 میلیارد تلاش برای سرقت حساب‌های مشتریان را شناسایی و مسدود کرد.

حمله سایبری

نگرانی مایکروسافت نسبت به عدم استفاده از روش‌های حفظ امنیت

با این حال، مایکروسافت نسبت به عدم پذیرش‌های تکنیک‌های امنیتی مانند احراز هویت چند مرحله‌ای و استفاده از راه حل‌های بدون رمز عبور توسط کاربران ابراز نگرانی کرده است. این شرکت در وبلاگ خود نوشته: «اگرچه در دو سال گذشته تهدیدها به سرعت در حال افزایش بوده‌اند، اما استفاده از روش‌های تایید اعتبار هویت قدرتمند مانند احراز هویت چند مرحله‌ای (MFA) و راه‌حل‌های بدون رمز عبور کم بوده است. به عنوان مثال، تحقیقات ما نشان می‌دهند که در سراسر صنایع، تنها 22 از مشتریانی که از مایکروسافت آژور اکتیو دایرکتوری استفاده می‌کنند، از دسامبر 2021 روش‌های حفاظت از احراز هویت قدرتمند را اجرا کرده‌اند.»

برچسب ها

نرم افزاری آراد

دیدگاهتان را بنویسید


تمامی حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت برای شرکت پیشگام نرم افزار آراد محفوظ است.