تبریز - خیابان ارتش جنوبی - خیابان پاستور 0276 076 0919
ورود / ثبت نام
×

اج در یک قدمی سافاری؛ سهم مایکروسافت در بازار مرورگرهای دسکتاپ افزایش یافت

خانه » تکنولوژی » اج در یک قدمی سافاری؛ سهم مایکروسافت در بازار مرورگرهای دسکتاپ افزایش یافت
تکنولوژی, نرم افزار و اپلیکیشن نرم افزاری آراد 04 اسفند 1400

مرورگر وب سافاری اپل هرگز به اندازه گوگل کروم که بر بازار جهانی مرورگرها تسلط دارد، محبوب نبوده، اما از مدت‌ها قبل به عنوان دومین مروگر پرکاربرد جهان شناخته می‌شود. با این حال، داده‌های جدید نشان می‌دهد که سافاری در آستانه از دست دادن جایگاه دوم به مرورگر اج مایکروسافت و البته فایرفاکس است.

همانطور که داده‌های ارائه شده توسط StatCounter از سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ نشان می‌دهد، سافاری از ژانویه 2022 همچنان دومین مرورگر پرکاربرد دسکتاپ در جهان باقی مانده است، اما دو رقیب اصلی در حال نزدیک شدن به آن و تصاحب جایگاه دوم هستند.

سافاری در مقابل فایرفاکس و اج

در حالی که 9.84 درصد کاربران دسکتاپ از سافاری استفاده می‌کنند، مایکروسافت اج با 9.54 درصد سهم در حال تعقیب آن است. فایرفاکس نیز که در ژانویه 2021 تنها 8.1 درصد سهم داشته، طی چند ماه گذشته کاربران جدیدی پیدا کرده و اکنون 9.18 درصد از سهم بازار دسکتاپ را در اختیار دارد. شاید چندان عجیب نباشد اما گوگل کروم با سهم 65.38 درصدی و فاصله بسیار چشمگیر همچنان در جایگاه اول قرار دارد.

باید به این نکته توجه داشت که 10.38 درصد از کاربران دسکتاپ در ژانویه 2021 با سافاری در فضای وب حضور داشته‌اند که اکنون داده‌های جدید نشان می‌دهد مرورگر وب اپل در حال از دست دادن کاربران و جایگاه خود است. با این وجود می‌توان انتظار داشت که در چند ماه آینده، اج و فایرفاکس جایگاه آن را تصاحب کنند.

البته اگر فقط بازار ایالات متحده را در نظر داشته باشیم، سافاری همچنان با سهم 18.12 درصدی در برابر مایکروسافت اج با سهم 12.09 درصدی برتری دارد. از سوی دیگر مرورگر اپل هم اکنون جایگاه دوم پرکاربردترین مرورگر وب دسکتاپ را در اروپا از دست داده است. هرچند باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که سافاری فقط در دسترس کاربران سیستم‌های عامل اپل قرار دارد اما سایر مرورگرها را می‌توان روی رایانه‌های مک یا ویندوز نصب و استفاده کرد.

برچسب ها

نرم افزاری آراد

دیدگاهتان را بنویسید


تمامی حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت برای شرکت پیشگام نرم افزار آراد محفوظ است.